سنگر محله

هفته نامه تربیتی-مسجدی
آخرین شماره‌های نشریه
  • ۹۸/۰۶/۳۰
  • ۹۸/۰۶/۱۷
  • ۹۸/۰۶/۰۹
  • ۹۸/۰۶/۰۲
آخرین نظرات و پیامک‌ها

  • ۰
  • ۰

گفتگوی صمیمی سنگر محله با هم‌رزم شهید نواب صفوی، حجت الاسلام و المسلمین لواسانی
امام جماعت مسجد امام حسین علیه السلام

پیش‌نوشت: یک شب بی‌مقدمه رفتیم از حاج آقا لواسانی که حالا داغ‌دار غم از دست دادن برادر هم هست، وقت مصاحبه بگیریم. دور از انتظار ما، حاج آقا همان‌جا نشست و گفت همین الان بیایید! ما هم سریع دوربین و قلم و کاغذ را جور کردیم و نشستیم به یک گپ و گفت خودمانی...

سنگر محله: حاج آقا این بار می‌خواهیم از خودمان شروع کنیم. به نظر شما کاری مثل سنگر محله اصلا فایده‌ای‌ دارد؟
هر کاری که برای رضایت خداوند و نشر توحید و پیشرفت اسلام و مسلمانان باشد، قطعا مورد رضایت خدا هست، البته به شرط این که برای خدا باشد!
سنگر محله: حالا کاری به اسم سنگر مرحله نداریم؛ شما بگویید که مساجد چگونه سنگر می‌شوند؟
مساجد سنگر هستند، لازم نیست کاری بکنند. سنگر یعنی جایی که مردم جا می‌گیرند و مبارزه می‌کنند با شیاطین. خواهی نخواهی می‌شود؛ حتی اگر نمازخوان‌ها کم باشند. اما کم‌کم.
سنگر محله: حاج آقا روابط شما با جوانان و بسیج چگونه است؟
از خودشان باید بپرسید. البته بداخلاق نیستم. سعی می‌کنم آن طور که خدا به پیغمبر فرمود، «فظا غلیظ القلب» نباشد، من هم نباشم.
سنگر محله: حالا که بحث به این جا کشید، می‌شود بفرمایید که امام جماعت خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
امام جماعت سنگربان است؛ سنگربان سنگر را ترک نمی‌کند. من هر سه نوبت به نماز می‌آیم. حتی سفر هم نمی‌روم یا طوری می‌روم که کم‌ترین آسیب به نماز برسد. در ضمن ما در مناسبت‌ها- در ولادت‌ها و وفات‌ها- برنامه داریم. خود من روی همان صندلی می‌نشینم و منبر می‌روم.
سنگر محله: حاج آقا از خاطرات‌تان هم می‌گویید؟
من 15 ساله بودم که در مسجد بازارچه نائب‌السلطنه عمامه گذاشتم. ما قبا داشتیم، ولی عبا نه. همان‌جا عبایی هم به ما دادند. عمویم، آقاسید صادق لواسانی ‌آنجا نماز می‌خواند. ظهرها آن جا امام جماعت بودم و شب‌ها پشت سر عمویم ماموم بودم!
سنگر محله: و کی وارد مسجد امام حسین (علیه‌السلام) شدید؟
یک دهه محرم، به دستور عمویم، آمدم همین مسجد امام حسین منبر رفتم. بعدها که امام جماعت‌شان مریض شد، گفتند بیا نماز هم بخوان. بعد هم خانه‌ای تهیه کردیم و دیگر ماندگار شدیم. البته بنده 7 سالی هم سفیر ایران در تانزانیا بودم.
سنگر محله: ما شنیده‌ایم شما با شهید نواب هم بوده‌اید. درست است؟
بله، در مسجد لرزاده با فداییان اسلام آشنا شدیم. شهید نواب هم در دولاب منزل گرفته بودند. از همان جا با ایشان و مرحوم واحدی ارتباط گرفتیم.
سنگر محله: حاج آقا در آخر، ما و همه خوانندگان سنگر محله را یک توصیه می‌فرمایید؟
سعی کنید نماز صبح‌تان هیچ وقت قضا نشود. چون روزی را صبح‌ها توزیع می‌کنند. البته اگر نماز کسی قضا شود، باز هم روزی می‌خورد، ولی آن روزی نمازخوان‌هاست که صدقه سرشان می‌چرخانند و بعد به این‌ها می‌دهند. اما اگر قضا نشود، حلال می‌خورد. حالا اگر نماز شب هم بخواند که دیگر خوش به حالش.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی