سنگر محله

هفته نامه تربیتی-مسجدی
آخرین شماره‌های نشریه
  • ۹۸/۰۶/۳۰
  • ۹۸/۰۶/۱۷
  • ۹۸/۰۶/۰۹
  • ۹۸/۰۶/۰۲
آخرین نظرات و پیامک‌ها

  • ۰
  • ۰

چه حرف مسخره‌ای است این که می‌گویند تولد گرفتن کار غربی‌هاست! شاید خاموش کردن شمع و آداب و رسوم عجیب و غریب دیگر مال غربی‌ها باشد، اما اصل تولد گرفتن مال خودِ خودمان است. فقط کافی است معنی درست آن را فهمیده باشیم.
روز تولد روزی است که خدا به ما نگاه کرده است؛ یعنی اولین نگاه زیبای خدا به ما. برای همین، این خدای زیبا- با این نگاه زیبایش- دوست‌داشتنی و پرستیدنی می‌شود و آیه «یا أَیُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّکُمُ الَّذی خَلَقَکُمْ»1 به شیرینی به جان آدمی می‌نشیند. به‌به، چقد زیباست این روز! چقدر جشن‌گرفتنی است روز تولد‍!‍


تازه این برای تولد یک نفر است. اگر این یک‌نفرها با هم جمع شوند و یک جامعه را تشکیل دهند و همه با هم در یک روز متولد شوند، آن وقت چه می‌شود؟ غوغا می‌شود! عالی می‌شود! زیبای زیبای زیبا می‌شود!
مهم‌تر از همه این که تولد روح، هزاران برابر ارزشمندتر از تولد جسم است. مثل وقتی که اسلام آمد و روح هزاران نفری را که جسم‌شان در تاریخ‌های مختلف به دنیا آمده بود، به حکم آیه «مَنْ أَحْیاها فَکَأَنَّما أَحْیَا النَّاسَ جَمیعاً»2 در یک زمان متولد کرد. و این یعنی مبعث پیامبر اعظم بیشتر از روز میلاد ایشان جشن‌گرفتنی است چرا که میلاد در روز مبعث به ثمر رسید و در مبعث، جهانی به دنیای پاک اسلام مشرف شد.
اما در مبعث، دین و دنیا با هم جمع نشد و اگرچه افرادی به سعادت رسیدند، ولی جامعه- آن طور که شاید و باید- ظلم‌ستیز و خداخواه نشد و اهداف پیامبر به ثمر ننشست تا این که صدها سال بعد، فرزند او قیام کرد و با تکیه به آموزه‌های سبز رسول‌الله و قیام سرخ اباعبدالله،‌ مردمی را بیدار و طاغوتی را خاک‌نشین کرد.
حالا دیگر با خیال راحت می‌توان گفت که جامعه‌ای و جهانی متولد شد و نگاه مهربانانه خداوند شامل‌ حالشان شد. پس این روز واقعا جشن‌گرفتنی است!
حتی اگر از برکت این انقلاب و تولد دوباره اسلام ناب، ما افتخارات دفاع مقدس و انرژی هسته‌ای و موشک‌های دوربرد و علم نانو و سلول‌های بنیادین و کشتی‌های اقیانوس‌پیما و ناوشکن‌های پیشرفته و ربات‌های آدم‌نما و هزاران دستاورد دیگر را نداشتیم، باز هم امروز دوست‌داشتنی و جشن‌گرفتنی بود چه رسد به حالا که از نمک سفره اسلام و انقلاب از ابرقدرت‌های جهان شده‌ایم و دنیای کفر را به زانو درآورده‌ایم.
حتی اگر کوردلانی نخواهند ثمرات این تولد زیبا را ببینند ، چیزی از ارزش‌های این مولود کم نمی‌شود. برای همین ما با اقتدار می‌ایستیم و تا تولد حکومت مهدوی- که در زیبایی و لذت جای خود را دارد- 22 بهمن هر سال را جشن می‌گیریم و با افتخار به خود و انقلاب‌مان می‌گوییم: «تولدت مبارک!»
______________________
1. ای مردم! پروردگارتان را که شما را آفریده است، بپرستید. (بقره، 21)
2. هر کس فردی را زنده بدارد، مانند آن است که همه مردم را زنده داشته است. (مائده، 32)

نظرات (۲)

کاش بتونیم حافظ دستاوردهای این انقلاب عظیم باشیم و به ثمن بخس نفروشیمشون به دشمنا
چرا تاخییر در انتشار نشریتون دارید؟
محله ما منتظرند.
پاسخ:
سلام بر شما
ان‌شاءالله این شماره به موقع توزیع خواهد شد
ضمنا اگر نام محله یا مسجدتون رو ذکر می‌کردید خیلی بهتر بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی